Son günlerde zeytinyağı fiyatları sürekli yükselirken, sektörde dikkat çeken bir gelişme yaşandı: Ünlü bir zeytinyağı markası el değiştirdi.
Ekonomik krizin etkisiyle şirketler beklenmedik kararlar alıyorlar. Bu şirketlerden bazıları ekonomik sıkıntılarla başa çıkamayıp iflas ederken, bazıları da satış yolunu seçiyorlar. Ancak bu seferki satış olayının sebebi oldukça şaşırtıcı. Ünlü zeytinyağı markası neden satıldı?
Ahmet Selim Kantarcı, Türkiye’nin zeytin yetiştirilen bölgelerinde tanınmış bir isim. Babası Ömer Faruk Kantarcı’nın Midilli’de başladığı zeytincilik macerasını Selme Zeytincilik markasıyla devam ettirmişti.
Zeytine “Yaşam kaynağım” diyen Ahmet Selim Kantarcı, babasından kalan şirketi satarak büyük bir karar aldı.
52 yıldır bu işin içinde olan Kantarcı, artık biraz dinlenmek istediğini söyledi ve şirketi satmaya karar verdi. Şirketi devralacak biri bulamadığı için satışı gerçekleştirdi. Artık markalarının Kozaklı Tarım çatısı altında yoluna devam edeceğini belirtti.
Kozaklı Tarım, Türkiye ve dünya genelinde birçok markaya zeytin ve zeytinyağı sağlıyor, markalı üretim yapıyor. Yunanistan, ABD, Fas ve zeytinyağı alanında Türkiye’nin rakibi olan İtalya ve İspanya’daki markalara da ürün tedarik ediyor.
Türkiye’de Metro Türkiye, İtalya’da Lucy, İspanya’da Midasa gibi markalar bu listede yer alıyor.