Servisler bölümü Apple’ın en kârlı bölümü haline geldi

Yılın ikinci çeyreğinde olağanüstü bir performans sergileyen ve brüt kâr marjını rekor seviyeye çıkaran Apple’ın bilançosunda dikkat çeken bölüm Servisler oldu. Bağımsız bir birim olarak ayrıldıktan sonra Servisler, yükselişini sürdürmeye devam etti. 

Servisler Bölümünde Muhteşem Başarı

Toplamda 26.64 milyar dolar gelir getiren Servisler bölümünün brüt kâr marjı %75,7 ile şirket tarihindeki en yüksek seviyeye ulaştı. Donanım satışlarındaki büyümenin yavaşlamasıyla birlikte Servisler bölümü, şirkete büyük destek sağladı. 

Hizmetler bölümü, App Store, Apple Music, iCloud, Apple TV+, AppleCare ve reklam gibi çeşitli dijital hizmetleri içeriyor. Bu segment, Apple’ın toplam gelirinin yaklaşık %21’ini oluşturuyor ve yıllık 100 milyar dolarlık bir sektör haline geldi.  

Apple finansal yöneticisi Kevan Parekh, hizmetler bölümünün şirketin genel kâr marjını artırmada önemli bir rol oynadığını vurguladı. Şirketin toplam brüt kâr marjı %46,9’a yükselerek önceki rekor olan %46,6’yı geride bıraktı.  
 

Related Posts

Genetik veri devinde kriz: Müşteriler bilgilerini sildirmek için yarışa tutuştu

Kişisel genetik test şirketi 23andMe, iflas koruma başvurusunun ardından büyük bir veri gizliliği kriziyle karşı karşıya. Şirketin geçici üst yöneticisi Joseph Selsavage’ın Kongre’ye bildirdiğine göre, 1.9 milyon kullanıcı, yani tüm müşteri tabanının …

Cihazlarınız ıslanınca aslında ne oluyor? İşte yanlış bilinen doğrular

İnternetteki forumlarda ıslanan cihazı kurutma tavsiyeleriyle dolu olsa da; sıvı koruması ve tamiratla ilgili sorunlu efsaneler, tüketiciler için gerçeği kurgudan ayırmayı zorlaştırıyor.

Geleceğin casusluk sistemi; Sentient

ABD istihbarat programlarının geliştirdiği gizli yapay beyinle tanışın.

Bakan Uraloğlu: Mobil hizmet kalitesi denetlenecek

“Artık ‘İnternet çekmiyor’, ‘telefon çekmiyor’ gibi şikayetler teknik olarak çok daha sağlıklı şekilde izlenebilecek”

Türkiye, elektrikli araç satışlarında dünya çapında ilk 10’a girdi

Türkiye, elektrikli araç satışlarındaki ivmenin artmasıyla son 1 yılda dünyada en fazla elektrikli araç satılan 10 büyük pazardan biri haline geldi.

Uzaydan gelen gizemli sinyal: 44 dakikada bir tekrarlanıyor

NASA’nın Chandra X-ışını Teleskobu, daha önce benzeri görülmemiş kozmik bir nesnenin, aynı anda hem radyo dalgaları hem de X-ışınları yaydığını tespit etti. Sinyalin her 44 dakikada bir tekrarlandığı belirtildi.