Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

Beyaz Saray yetkilisi olmayan yetki yarattı: Trump, Powell’ı görevden alabilir

Beyaz Saray Ekonomi Danışmanı Kevin Hassett, Trump’ın Fed Başkanı Powell’ı görevden alma yetkisi olmamasına rağmen görevden alabileceğini söyledi.

AB’nin nüfusu 450 milyonu aştı

Eurostat verilerine göre Avrupa Birliği’nin toplam nüfusu 2025 itibarıyla 450,4 milyona ulaştı. Almanya en kalabalık üye ülke olurken, Malta ve Lüksemburg en az nüfusa sahip ülkeler olarak öne çıktı.

Tekne turu turizmi alarm veriyor; “Cepten ödüyoruz, kazandığımızı mazota veriyoruz!”

Tekne turu turizmi alarm veriyor; “Cepten ödüyoruz, kazandığımızı mazota veriyoruz!”

Mavi Vatan’a Türk imzası: 200 asker, 2 helikopter ve 41 bin beygir güçle yola çıkıyor

Adını, kahramanlık destanlarının yazıldığı Çanakkale topraklarından alan TCG Gelibolu (F-493), teknik kapasitesi, yerli savunma sistemleriyle güçlendirilmiş altyapısı ve 200 kişilik mürettebatıyla Türk donanmasının en güçlü unsurlarından biri olarak …

Altın alımıyla ilgili önemli değişiklik!

İşlenmiş kıymetli madenlerin farklı ödeme yöntemleriyle ithalatına ilişkin yeni esaslar belirlendi. Konuya dair değişiklik içeren Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. BAKANLIĞA YENİ YETKİ “Türk Parası Kıymetini Koruma …

En zengin başbakandı seçimde yenildi; bankaya müdür oldu

İngiltere’nin eski başbakanı Rishi Sunak seçimi kaaybetmesinin ardından Goldman Sachs’ta müdür olarak işe başladı.