2022 yılının ocak-temmuz döneminde yalnızca 833 adet otomobil satan Çinliler, bu senenin aynı döneminde yeni marka ve modellerin de pazara girmesiyle satışlarını yüzde 2397 arttırarak 20 bin 804 adede çıkardı. Ocak-Temmuz 2023 döneminde tüm markalar dahil toplamda 516 bin 288 adet otomobil satışı gerçeklemişti. Çinli markalar 20 bin adedin üzerinde satış rakamıyla ilk 7 ayda Türkiye otomobil pazarından payı yüzde 4’ün üzerinde pay aldı. Bu dönemde en çok satış yapan marka 14 bin 787 adetle pazara henüz bu sene giren Chery oldu. Bu markayı 5 bin 95 adetle MG ve 621 adetle Skywell takip etti. Bir başka Çinli marka DFSK yedi ayda toplamda 282 adet satış gerçekleştirirken, Leapmotor’un ulaştığı satış adedi 220 oldu.
Related Posts
Öğretmenlerden ‘şiddete karşı’ iş bırakma eylemi
İstanbul’da bazı öğretmenler, Eyüpsultan’da özel bir lisenin müdürü İbrahim Oktugan’ın, öğrencisinin silahlı saldırısıyla öldürülmesini protesto etmek için iş bırakma eylemi yaptı.
Kripto borsası Binance, Rusya pazarından çıkıyor
Dünyanın en büyük kripto borsası Binance, varlıklarını satarak Rusya pazarından çıkma kararı aldı. Şirket, Rusya’daki tüm varlıklarını CommEX’e satacak.
İkinci elde yeni dönem yarın başlıyor
İkinci el araçların üretici ya da distribütör tarafından belirlenen fiyatın üzerinde pazarlanmasına ilişkin kısıtlama yarından itibaren devreye giriyor.